BIC Moose Club

Project

Branding

Datum

2021

Voor het nieuwe Scandinavische Streetfood restaurant de BIC Moose Club in hartje Zwolle, hebben wij de branding ontworpen. Het streetfood restaurant is een onderdeel van het BIC (Blauwvinger Innovatie Centrum). Bij het BIC staat de samenwerking tussen Nederland en Zweden centraal. Met als focus het ontwikkelen van menselijke innovatiekracht. De BIC Moose Club is daarom niet alleen een restaurant maar ook een ontmoetingsplek waar mensen ideeën kunnen uitwisselen.

Het logo is opgebouwd uit de mascotte van het restaurant: eland Philip. Dit beeldmerk staat centraal in het logo met daar omheen het woordmerk. Het woordmerk is getypografeerd met een moderne, strakke, schreefloze letter. Door zijn minimalistische uitstraling in combinatie met een lichte schreef letter, blijft het logo mooi in balans.

Het kleurenpalet bestaat uit natuurlijke kleuren met als hoofdkleur donkergroen. Deze kleur staat voor het bosrijke leefgebied van de eland. Als tegenhanger van het groen staat de rode tinten. Deze kleuren zijn gebaseerd op de menselijke kant van het restaurant. Tevens geven deze kleurtinten samen een mooi contrast.

 

Naast de branding hebben wij ook een serie etiketten ontwikkeld voor de normale en speciaal bieren van BIC Moose Beer. Deze bieren zijn onderdeel van de BIC Moose Club en worden verkocht in het restaurant.

Het etiket is sober en strak gehouden om zo de informatie goed tot zijn recht te laten komen. Elk etiket heeft zijn eigen kleur die gebaseerd is op de smaak van het bier.